KLIKKLIK

Thyroid : sejak 2005..

Puan...setelah ujian darah..kami dapati puan mengidap tairod..
aaaaaa...apa tu?? Yg aku tahu lah..tairod tu yg bengkak besar kat leher. Mana ada bengkak besar pun..kecik jer ni..tu pun tak nampak sangat..!!! 

4 comments:

Cikgu Noraini said...

Salam Pah, sabarlah menghadapi dugaan hidup ini. Penyakit ni ada penawarnya dan perlu dicari sampai dapat. Ujian ini mendekatkan kita kepada Allah.

Unknown said...

Assalamualaikum.. Sy nk tny,, boleh tak pesakit thyroid ni ambil supplement? Mcm minum collagen k? Boleh tak? Satu lagi, thyroid ni ketumbuhan k?

Kpah k-poh Sharifahnor said...

Supliment boleh anbik tapi yg kolagen tidak sesuai jika ada Hypotairod atau Hypertairod. Sakit tairod ni ada gangguan Hormon Tairod dan juga bengkak Kalenjar Tairod . Dan ada juga yg alami ke dua2 sekali. Kalau ada bengkak leher ,itu kemungkinan bengkak Kalenjar Tairod . Ia adalah bengkak / ketulan / benjolan / biji.
Jom masuk fb grup TAIROD DAN ANDA .

Muhamad Ashmeen said...
This comment has been removed by the author.