KLIKKLIK

Thyroidsit dan Kalsium Lactate

hari ni 7hb 10..masa utk memenuhkan kembali stok ubat tairod aku tu. Dan yg paling setia menjadi penunggu kaunter farmasi di hospital besar tu...suamiku tersayang.
Tairodsit..sebiji sehari...kalsium lactate..4 biji sehari..[dua2 tu dah dikurangkan jumlah pengambilannya].
Bekalan ubat2an sepital ni..kdg2 banyak..kdg2 sikit..kdg2 tak de langsung..!!! Tengoklah pada nasib..kita lihat siapa yg kenaaaaa...


setakat ini, hanya satu insiden saja yg tak memuaskan hati berlaku kat farmasi tu. Suami akulah yg cerita..
..ada sorg pakcik tu..dia tak puas hati apabila diberitahu bekalan kalsium lactate tak de..dah habis..
"saya nak jumpa org atas...org besar...[ entah atas mana..entah besar mana...]


Lepas tu?? 
"mana la abg nak tau..dia dah naik atas jumpa org besar..!!!"
"laaaaa...hai..potong stim betul laaaa..."


Yang pastinya..kalsium lactate utk aku pun mmg tak de..sebiji kalsium lactate ni berharga 60 sen..jadi congak ler sendiri..


Tapi nasib aku mmg baik ler..sbb masih ada lagi simpanan dirumah..bukan sbb aku tak telan..tapi 'pemberian' dari doc pesakit luar sbb aku sakit2 sendi...katanya tak cukup kalsium...


Beberapa hari lepas tu aku sentiasa rajin call farmasi hospital besar tu..utk mengetahui status ubat tu lah. Sebab depa tak tulih status kat facebook..heeee....so, dlm masa seminggu saja..aku dah dpt bekalan kalsium. Tak payah nak bising2..benda dah tak de..bukan sengajapun....

No comments: