KLIKKLIK

STRESS | TIROID | TIROID DAN ANDA

Sumber : Fb TIROID DAN ANDA

Assalamualaikum KPah...maaf gangu. Saya ada masalah tak puas bernafas Yang saya perasan , jika dari silap pemakanan, itu tak berapa teruk.

Yang memburukkan keadaan bila ada masalah yg mendatang.Semua masalah,saya boleh hadapi..tetapi satu yang saya tidak boleh hadapi ialah masalah dgn mertua...ibarat saya ini "kawin bermadukan mertua".

Bila timbul masalah ni..akan terjadilah masalah pernafasan yg tak puas ....sekejap2 menguap..menguap pun kadang2 tak puas juga..jadi itu mungkin punca sy menghidap tiroid..sebab tekanan perasaan.

Suami saya tak faham keadaan saya ini..dan mungkin tersepit antara isteri dan ibunya.Saya dah banyak redha dgn sikap mertua saya..tunaikan semua kehendaknya sebab x nak pening kepala.

Suami pula jenis patuh pada telunjuk ibu dia...
Cukup lah saya bagitahu KPah , duit bulanan RM 1000 sebulan (mungkin lebih) dengan seorg pembantu rumah di sediakan oleh suami saya ,utk mertua saya tu.

Adakala bukan sebab rasa tidak puas hati dgn mertua saja...on the way hendak pergi kerja pun, saya bercakap sendiri utk lepaskan marah..kadang2 dlm bilik air bila tidak ada orang lain,saya akan bercakap depan cermin ...saya imagine kan mertua saya tu ada depan saya..konon sy sedang bercakap dgn dia..

Apa yg patut saya buat utk pulihkan tiroid saya ini? Perlu ke saya berjumpa dgn pakar psikatri..maaf lari dr tajuk group..tapi itu mungkin sebab sy kena tiroid

Terima kasih.

DIcopypaste 3sept16
~ kpah k-poh ~

No comments: