KLIKKLIK

Pulang : akhirnya

hari ke 5...


kejap aaaaa....pada malam hari ke 4 tu..aku bertungkus lumus mempersiapkan diri supaya tak demam...mcm mana tu??? Tak susah...aku suruh jer misi tu tukar suhu badan aku kpd normal...heee...[ tak larat dah aku nak duk ward...sampai 5 hari...rasa dah sihat..tapi suhu badan ni masih tak normal lagi...]


Dik..kalau saya tukar suhu ni..nanti kalau jadi apa2 kat adik kat rumah nanti..mcm mana...emmmm...tak makan pujuk pulak misi ni...alahai...


Pagi hari ke 5..tak de apa2 keputusan dr doktor yg melawat..tengoklah tengahari pulak..mcm mana suhu badan aku nanti..Lepas je doktor melawat..aku ronda sakan..aku nak bagi badan aku berpeluh..biar turun suhu tu ke paras normal.Aku minum banyak air yg aku paling tak suka...air masak..


Petang tu aku dibenarkan pulang..lega...tapi bersyarat...kalau ada kebas2 kaki tangan..atau krem..segera dtg ke hospital semula..


Emmm...balik...balik...boleh balik...
[ terima kasih doktor...terima kasih misi2 yg penyabar..yg tak jemu2 menyuntik aku..yg tak jemu2 mengambil darah aku..yg tak jemu2 menyuruh aku telan ubat..terima kasih dan selamat tinggal pada kawan2 yg sakit..semuga cepat sembuh...]




balik rumah la..la..la...


2 comments:

Mohd Adam Bin Mohd Salleh said...

oh ya, smlm 25 ogos, saya pi temujanji kt hospital kali kedua setelah 2 bulan mkn ubat. Dari sampel darah yg diambil pd 10 ogos yg lalu, bacaan tyroid saya menurun dari 117 ke 9.9. Lega gak hati bila doc kata mcm tu tp bacaan kolestrol pulak naik, dh kena ambik ubat kolestrol pulak.Sblm ni 12 biji sehari(30mg) dan dh pun dikurangkan kpd 8 biji(20mg). Tp yg sedihnya, kata doc tyroid ni payah nk hilang terus, kena ambik gak ubat wpun dh normal ibarat mkn ubat spjg hayat gak laa wpun x operate. Tp kebanyakannya, kena operate gak. Tunggu ajelan nnti.. Lps ni rutin mcm biasa balik, check sampel darah then tgk result.. smpai bila? walahualam.
Anyway, thanks a lot sbb kakak sudi kongsi pengalaman dan pandangan kakak pasal tyrod ni.
Oh ya... Selamat berpuasa dn selamat menyambut Syawal 1431H > Selamat Hari Raya <

kpah k-poh Sharifahnor said...

salam adam...agak lama akak tak update blog ni..sibuk dgn bisness bulan posa..pastu sibuk lak dgn raya..heee...Kalau ada perkembangan yg baik..bagus lah adam..Tapi jgn suka sangat..sbb pesakit tairod ni tak dpt dijangka tahap kesihatannya..bila2 masa jer..kesihatan kita akan merudum..
Kalau nak diikutkan..akak ni dah 6 tahun lah ulang alik ambik ujian darah tu..[ akak pernah jumpa seseorang yg dah 20 tahun ulang alik sepital ni..] sooo..kalau nak harap kan sembuh sepenuhnya..agak tipis ler..