KLIKKLIK

TAIROD : ALLEN JUGA MENGIDAP TAIROD

allen has left a new comment on your post "Thyroid : tanda-tanda awal"

Sy mempunyai masalah tyroid..buat check mmg ada sedikit tinggi bacaan tairoid saya..simptoBARUm lain kesukaran tidur,berdebar debar,gelisah ,kdg2 sesak nafas dan tangan mengeletar..tapi tidak ada lg sebarang bengkak di leher saya...adakah saya patut berjumpa dgn doktor semula?


djkakpahGomofm said...
Allen: kdg-kdg kita tengok, ada masalah tairod yg lehernya membengkak besar (goiter). dan ada juga yg mempunyai bengkak yg sangat kecil ( bengkak saya cuma 3 mm sahaja, hanya ternampak apabila berbaring saja).Jadi bengkak yg kecil mungkin ada cuma kita tak nampak.
Bagi masalah allen tu, eloklah segera berjumpa doktor kerana pengidap tairod tidak akan sembuh sepenuhnya. Kita mungkin nampak sihat tapi sebenarnya hormon kita terganggu.
Jadi untuk mengelakkan allen menjadi lebih teruk, eloklah berjumpa doktor dengan segera.
Terima kasih kerana sudi berkongsi dengan saya dan jom share bersama dgn rakan-rakan yg senasib dgn kita.... http://www.facebook.com/groups/tairoddananda/

2 comments:

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

Shahiddan Mazlan said...
Assalamualaikum kak pah, saya first time termasuk blog nih. harap kak pah siat walafiat selalu. Ibu saya adalah penghidap tiroid 2 tahun lepas selama 5 tahun. badan menggeletar, berpeluh, emosi, jantung laju berdegup dan sebagai anak saya mmg kesian tgk ibu macam tu. Antara sebab nya ibu sy bekerja utk sara sy di luar negara. Dan dia hanya makan ubat doktor sekejap sahaja kerana tahu ubat hospital akan sebabkan kegagalan buah pinggang satu hari nanti. Selebihnya dia berpantang makan.

Tapi Alhamdulillah, Allah temukan dia dengan produk SNE. Dua bulan lepas makan produk SNE, dia disahkan bebas tiroid sehingga ke hari ini dan saya amat bersyukur kpd Allah.

Kalau boleh saya nak tolong org yang senasib macam ibu saya. Produk SNE ni memang sgt berkesan dan boleh dimakan oleh sesiapa sahaja termasuk bayi dan ibu mengandung. Sesiapa yang menghidap tiroid, lawat blog saya di, http://senangnakelok.blogspot.com dan hubungi saya atau ibu saya. Ada nombor kami disitu. Insyaallah, SNE adalah jodoh terbaik.

Wassalam.