KLIKKLIK

TAIROD DAN ANDA : PENGALAMAN PENGIDAP KANSER TAIROD

Pertama kali grup facebook TAIROD DAN ANDA, dikunjungi oleh rakan yang mengidap KANSER TAIROD. Tahap yang amat digeruni oleh kami, pengidap tairod. Semuga BELIAU tabah menghadapi dugaan dari ALLAH  dan sudi untuk bersama kami sama-sama mengharungi kepayahan hidup sebagai pengidap tairod.

Apa yang kpah catatkan di sini merupakan apa yang di copy paste di grup facebook TAIROD DAN ANDA:


Assalamualaikum..
Saya cuma nak berkongsi sdkt pengalaman dgn ahli2 group tirod ni. Saya pengidap pappilary carcinoma atau kanser tirod tp msh di prgkt awal. Tirod saya terjadi mgkn dah lama tp saya x tau sbb hormon saya mmg x stabil dr remaja. Stlh mengandung anak ke 2, kelenjar tirod tu dah jelas kelihatan sebesar syiling 2 plh sen. So sy pegi cek darah di klinik krjaan, tp darah normal. 5 Slps bersalin saya ke hsptl pusrawi berjmpa pakar tirod. Dr scan dan kata x blh mkn ubat kecuali buat pembedahan dan buang. So hsbn dan saya setuju utk buang. Slps pembedahan pertama tu dr hntr sel tisu saya ke lab dan kptsn nya x baik. Dr kata saya ada kanser dan perlu buang kelenjar tirod yg lg satu. Masa tu saya x rasa sdh sbb saya x tahu yg tirod ni ada kanser cuma rasa bingung. Tp saya ikut arahan dr utk buang lg satu. Reasonnya adlh kanser yg ada akan menjalar ke kelenjar yg normal kalau x buang sbb dkt situ msh terkumpul iodin. Saya msh jg buat rawatan islam dan brjmpa dgn ustaz di syifa darul aman. Menurut ustaz pnykt kanser adlh pnykt syaitan. So saya buat apa yg ustaz tu ckp.
 
Saya smbg lg ye...jgn boring pulak nak baca panjang sgt.sblm minum RI yg pertama td tu dr dah terangkan satu persatu sbb kenapa perlu buat RI dan kesannya. Sbb kena minum RI tu adlh utk mengecilkan saiz tirod dan bg kanser pulak adlh utk mematikan sel2 kanser dr merebak ke seluruh bdn. Apa2 rawatan pun mesti ada kesan wlpun kecil. So kesan nya slps minum RI tu perlu minum byk air slps 2 jam kitq buat Ri supaya radioaktif tu keliar melalui air kencing. Jika kita krg minum air kesannya kelenjar air liur kita akan rosak selamanya, maknanya kita x ada air liur dan menyebabkan mulut kita kering. Kesan lain, bg perempuan sistem pembiakan akan rosak dimana ianya x dpt menghasilkan benih lg. Dan kalau x rosak ttp hamil sblm tempoh yg dibenarkan akan melahirkn anak cacat. Biasanya tmph utk hamil semula dlm1thn stgh. Ok saya smbg cite. Lps hr ke 3 minum RI Dr buat scan utk lihat keadaan cancer. Result pertama saya x elok sbb knser saya dah nk turun ke paru2, kimo tu x dpt hbskan sel kanser saya. So saya terpaksa buat RI yg kedua dlm tmph 6 bln slps kimo pertama. Result tu pun x elok. Saya kena buat lg kali ke 3 slps 6 bln dr kimo ke 2. Result nye ok. Sel kanser saya dpt dimatikan keseluruhannya. Tp saya perlu mkn ubat dgn tertib dan betul krn kanser saya mgkn akan kembali semula. Saya bertuah jg dpt tahu awal. Kalau saya lmbt mgkn kanser tu bkn setakat knser tirod tp mgkn akan jd kanser paru2, kanser tulang, darah atau sbginya sbb kanser saya dah menuju ke paru2. Bg sesiapa yg mkn l tyrodcine mgkn tahu kan kesanya kalau kita x mkn..
 
Sambung kisah hidup besok pulak. Kepala dah sakit, mata dah nak terkeluar ni..hehe..apa2 pun pesanan saya, sekuat mana pun ujian allah pd kita tabah dan redha menerimanya. Semangat perlu kuat utk melawan penyakit. Ubat yg plg cpt berkesan adalah dgn semangat yg kuat utk berjuang, jgn putus asa dan berusaha utk mencari penawarnya.
KAMI  harap pengidap tairod seperti kami ini, akan mendapat manfaat setiap kali membaca pengalaman hidup sebagai pengidap taiord dari rakan2 grup ini.

2 comments:

jus infiniti jutawan herbs said...

Slam...sy ada menjual herba warisan yg mampu menyembuhkan kanser dan pelbagai jenis kanser..tahap 1 tahap 2 tahap 3 tahap 4.

Andai tahap 1 dan 2 bajet 8 bln..andai thp 3 dan 4 bjet 10 hnga 12 bulan insya allah.smbuh nti

memusnahkan dan mematikan sel sel kanser.. harga cuma rm180 tetapi herba warisan ini terlalu berkesan dan saya jamin tuan tuan dan puan puan akan terkejut dengan rawatannya yang cepat dan selamat untuk sembuh...daun daun herba warisan terpilih memang tidak akan jumpa di mana mana.percaya lah..
..
.merawat dan membaik pulih...jangan biar sehinga terlewat..jangan biarkan hidup derita..selagi boleh rawat lebih baik di rawat..hutan belantara kita tersembunyi sejuta 1 rahsia...herba ini amat amat mujarab..jangan biar derita membunuh kehidupan anda.ramai yang dah berjaya sembuh dengan produk sy call saya xpun msg xpun wasap sy 0174687570 mohd zuhairi... sy cma bntu membantu...sy tidak sangup tngok org dpn mata sy sengsara xpun di ragut nyawa...penawar nya telah ada...hubungi sy secepat munkin Orang yang tiada penyakit kanser andai nak amal kan herba saya ini pun boleh...jadikan amalan harian untuk menjaga badan dan membuang toksid...orang ada kanser...saya akan membantu merawat hingga sembuh

Saya juga akan membantu anda memberi nasihat dan motivasi..ramai pesakit sy sudah sembuh.anda bila lagi....hubungi atau wasup kan saya dengan segera.0174687570

Shamimi Shuhaimi said...
This comment has been removed by the author.