KLIKKLIK

TAIROD | KESUBURAN LELAKI HYPERTAIROD

S: "saya nak bertanya tentang hypertairod dikalangan lelaki. Adakah hypertairod dikalangan lelaki menganggu kesuburan lelaki? Saya telah berkahwin hampir setahun dan masih belum dikurniakan cahayamata. Kitaran haid saya normal."




Sumber: fb page DrSalwaHassan

J : "Sebenarnya terdapat banyak punca yg boleh menyebabkan ketidaksuburan dikalangan lelaki seperti ketidakseimbangan hormon,masalah tingkah laku fizikal atau piskologikal. Hormon tiroid dahulunya dirasakan tidak berpengaruh,kini dikenal pasti mempunyai tugas penting dalam produksi sperma"

S: "setahu saya,dikalangan perempuan yg menganggu kesuburan. Sebab suami saya seorang hypertairod dan saya risau ia menganggu peluang saya utk hamil"

J : "langkah terbaik adalah utk melakukan ujian kesuburan supaya lebih mudah utk mencari kaedah rawatan yg sesuai"

Kredit utk : fb page DrSalwaHassan


~ kpah k-poh ~

No comments: