KLIKKLIK

Thyroid : selesai pembedahan

kuch-kuch ho ta hei...nampak tu shah rukh tengah turun dr helikopter...im here..yoo huuu..shah rukh..shah rukh..
Puan..puan..bukak mata..aaaa..puan ok tak?? [ kemana lak si shah rukh tu tadi..sapa lak ganggu mimpi aku...]


Puan....ya..ya..saya ok..uuuwweeekkkkk..selambak muntah keluar dari tekak aku..Habis melimpahi dada dan leher...eeee..sapa lak nak cuci nie...


Cepat..cepat...kedengaran suara misi mcm ramai jer..sambil terasa tangan2 yg sedang membersihkan muntah aku tadi...alahai..terima kasih ler misi oiii...jasa mu dikenang...


Puan...puan dah ok..boleh bgtahu nama puan...tanya doc tu dgn mesra alamnya.
Saya sharifah..[tak kan ler aku nak ngaku yg aku ni siti norhaliza pulak..ish..]
Ok puan..sekarang kami akan hantar puan balik ke ward..


Sampai di ward..suamiku..dgn wajah 'kecemasan'nya..mencium dahi ku..Ye ke?? khayalan kot.. entah ler..aku masih mamai lagi masa tu. Yang aku ingat..ramainya manusia kat ward tu..sebab waktu tu waktu melawat..


Selepas aku diangkat ke katil..segala macam wayar dipasang ke badan aku. Dengan kedua2 tangan yg dicucuk dgn drip.sebelah tangan utk darah..sebelah lagi utk air...aku meraba2 ke leher..nampaknya selesai aku disembelih..tapi nyawa aku masih panjang..syukur..Alhamdulillah.


Mata ni dah tak boleh nak bukak..kesan ubat bius masih ada.Sayup2 jer aku mendengar suara suami ku..entah apa yg dia duk sembang dgn doc..Kepala terasa pening..aku pejamkan mata...entah macam mana..sesuatu yg tidak aku duga berlaku...


aku tertidur...zzzzzzzz...




Penat sungguh..



4 comments:

aDm said...

Brapa lama operation tu. Lepas ubat bius abis, ada rasa sakit kt leher tak. Akak ni cerita pun dah boleh bayangkan camner opr tu. Suspen.. Risau...


Betul2 ketaq ni... Minta -minta makan ubat dah laa.

Sharifah said...

adam..operation tu..masuk 8.30 pagi..[termasuk dgn segala persiapan....selesai thari..waktu melawat..heee]
Lepas habis ubat bius tu..ada rasa nyilu..tapi tak sakit.Tapi tu lah..terlentang jer..wayar berserabut...monitor kat tepi katil tu duk bunyi..bep..bep..bep..takut jgk kalau tetiba jer bunyi..beeeeeeeeeeeeepppppp pastu .............suspen you..!!!

siapalah aku said...

Sis tumpg tnye...lpas kne operate tu...ad kne kemotrpi x

Kpah k-poh Sharifahnor said...

Siapalah aku:

Kalau kimoterapi hanya utk kanser2 lain selain dari kanser tairod. Walaupun begitu, kimo akan diberi kpd pengidap kanser tairod jika sel2 kanser sudah merebak ke organ badan yg lain.

Pengidap kanser tairod wajib ambil RAI (Radioaktif iodine. )Tujuan untuk membunuh sel2 kanser dan menghalang kanser dari terus merebak. RAI wajib diambil sehingga kanser clear.

Jom masuk fb grup TAIROD DAN ANDA . Lebih ramai rakan2 tairod di sana.