KLIKKLIK

Thyroid : dewan bedah

lepas tu..aku di tolak ke dewan bedah. dgn fesyen baju hospital yg bertukar kaler..dr kaler hijau ke kaler putih...aku dah pucat..tapi buat2 rilex..berani konon.


Alamak..belum apa2 lagi dah nak terkucil. Emmm..misi..saya nak kencing. Sambil aku bergerak nak bangun dari troli..[ troli la kot..]. Eh..tak boleh bangun..nanti misi ambik bekas...eeee nak kena kencing dlm bekas ke??? tak nak lah..


Puas aku cuba..tak terkeluar pulak lah 'air kucil' aku tu. Misi kata..kita buh wayar getah dlm 'em-em' tu lah yaaa..Aduhai...sakit yg amat..herannya..tak tunggu 'push' dah..mengalir jer...


Ditolak ke dalam dewan bedah...Misi tu panggil org lelaki nak tolong angkat aku. Tak pe lah misi..sy buleh bangun sendiri..naik atas meja bedah tu sendiri jer..tapi tak boleh rupa-rupanya, kena orang angkatkan. Kesian lak kat mereka tu..almaklumlah..bukan ringan..aku tak kata berat tau...


Nama siapa?? tanya doc yg akan membedah aku..entah ensem entah tidak..mulutnya di tutup..[ kalu encem..tak bius pun tak peee...alahai...]
Ok ya..sambil menekup mulut dan hidung aku dgn topeng gas..aku disuruh bilang 10..9..8..


[nak tulis apa..dah pengsan...zzzzz]

5 comments:

aDm said...

hmmm... buat lawak pulak dah. Brapa lama start dari permulaan temujanji hingga pembedahan dijalankan... 2,3,4 bulan atau setahun? Buat kt hospital k'rajaan atau swasta?

Sharifah said...

adam..akak setahun buat rawatan dgn ubat..baru buat pembedahan.Akak buat kat hospital besar taiping..[ masa tu akak duk taiping ]

shukor said...

salam....
saya nak tanya!saya rs bernafas x puas,pagi2 rasa sejuk sngat,kejap ja jadi panas,cpat kloaq peluh,rasa nk marah kt orang,tibe2 jantung berdebar,perasaan takot tiba2,kadang2 sejuk sampai ketulang pucat abis tapak tangan n seleruh badan..adakah ini tanda2 thyroid???

shukor said...

salam....
saya nak tanya!saya rs bernafas x puas,pagi2 rasa sejuk sngat,kejap ja jadi panas,cpat kloaq peluh,rasa nk marah kt orang,tibe2 jantung berdebar,perasaan takot tiba2,kadang2 sejuk sampai ketulang pucat abis tapak tangan n seleruh badan..adakah ini tanda2 thyroid???

kpah k-poh said...

waalaikumsalam shukor,
memang tanda-tanda thyroid tu... apa kata syukur membuat ujian darah di hospital untuk mengesan penyakit tersebut dan juga mendapatkan rawatan secepat mungkin...