KLIKKLIK

Di katil hospital

Terjaga dari tidur..drip kat tangan utk darah dah dicabut..juga wayar utk kencing tu pun dah dicabut jgk. Tinggal drip utk air dan wayar2 dibadan aku yg masih berselirat.


Ish..mana pulak suami aku ni..badan ni rasa cam gatal..siapa nak tolong garu ni??? Puan jgn bergerak2 yaaa...puan,nanti bacaan pada mesen tu terganggu. Dik misi oiii..gatal le..tak tahan..[ perut pulak dah mula rasa lapar..kepala masih pening2 lagi..mana lak abg ni?? ]


Bila abg sampai..tetiba lak aku jadi manja2..Bang..nak kencing ni...Macam mana yaaa..wayar berselirat???


Dik misi..akak nak pegi toilet boleh tak?? Emmm tak boleh lah kak..akak kena kencing kat dlm bekas....HAH..!!! no..no..no..Abang..syg nak pegi toilet..[.manja lagi..hee..]


Dik misi..cuba tanya doktor..nanti kalau dah bukak wayar2 ni..adik pasangkanlah balik...alaaaa..boleh laaa..Akak nak mandi...nak berak...[ aku bikin gempaq..kot lah adik misi tu nak tadah najis aku...eeeee..]


Kesian lak aku tgk adik misi tu..terkejar2 dia cari doktor..ye lah..berak..kan..naya jer dia nak kena tadah..!!! Ok lah kak..saya bukak wayar ni..nanti saya pasang balik..jgn lama2 ya kak...


Sebaik saja wayar2 tu dibukak..aku mengeliat mcm kucing baru bangun tidur.Aku tak peduli dah ramai orang yg melihat aku..sebab waktu tu memang waktu melawat.Abang menolak kerusi roda berhampiran dgn aku..ya lah..org baru kena operate..badan tak balance lagi..kan..


Sebaik saja aku angkat kepala..rasa pening tu semakin berat..mata jadi kelabu..Ish..ish....[ walaupun aku ni memang rabun..]
Sebaik saja aku duduk atas kerusi roda...sekali lagi..uuuwwweeekkkk..selambak muntah aku jatuh ke riba dan ke lantai...Alahai..kesian pulak kat akak cleaner tu nak cuci...dah ler masa tu org ramai. Rasanya semua simpati melihat keadaan aku.


Abangpun apa lagi...terus tolak aku kebilik mandi..cuci muntah..dan mandikan sekali..Selesai semua tu..aku dipakaikan dgn uniform hospital kaler hijau.diberi sedikit minuman....dibaringkan ke katil...dan...dipasangkan kembali wayar2 seperti tadi.


Seorang doktor menghampiri katil aku.melihat muka aku dgn penuh minat...menampar2 manja pipi aku..menyuntik sesuatu pada drip ditangan aku..sambil melihat2 mesin kat tepi katil aku tu. Kemudian darah diambil dari lengan aku. Semua ni berlaku setiap 4 jam...mengapa???


Tunggu yaaaa....





2 comments:

Anonymous said...

Brapa lama dok hospital..? cont' next 4 hours

Sharifah said...

5 hari dok hospital..sbb demam..