KLIKKLIK

Blood test : setiap 4 jam...

kak..kejap ye..saya nak ambik darah sikit..aaaa..lum sempat aku bukak mata..dah terasa jarum di lengan kiri..[ entah siapa..tapi kalau toyol..mesti kat ibu kaki..??? heeee...]...Apa lak halnya doktor ni ambik darah pepagi buta...makmal pun tak bukak lagi..


malam berganti siang...pagi..doktor perempuan datang ke katil aku..cucuk cecair terus ke drip. Sambil cecair tu masuk sikit demi sedikit ke dalam saluran drip tu..mata doktor tu melihat2 ke mesin disebelah aku. Dlm hati aku tertanya2..apa pulak ubat tu..utk apa??


Doktor 'besar' melawat katil ke katil. Sampai di katil aku..sambil tersenyum2..doktor tu menampar2 pipi aku...matanya melihat ke mesin tu jugak. Jantung aku ker?? apa lak kena mengena dgn tairod??? degupan jantung kot???..Ish..siapa nak jawab ni???


Tengahari..sekali lagi darah aku diambik..mesti kena tanya ni..tak cukup2 ker lagi??? sakit oiiii...Satu pertanyaan bodoh dari aku.."bila saya boleh balik..doktor???" Tak boleh lagi kak...akak kan demam...emmmmm..tak rasa demam pun??? 


Jaga2..dah cukup 4 jam..dia datang!!! kali ni aku nak kena tanya jugak...Kenapa doktor ambik darah saya banyak sangat??? Dengan selambanya doktor tu menjawab.."kalau kalsium akak tu mcm org lain..tak pe lah..ni kalsium akak dah zero!!" 


Emmmm..tak paham aku..[ skrg ni aku mengambil 6 biji pil kalsium lactate sehari sambil2 ditambah dgn meminum susu ]


Petang..datang lagi doktor ke katil aku..dalam hati aku..kalau kena tampar lagi..aku nak tanya kenapa...


Memang sah kena tampar pun...Kenapa ni semua doktor tampar2 pipi saya???Nak tengok reaksi pada wajah kakak ler...kalau tak de respon..takut pulak muka kakak tu dah kejang..herot ker..ooooo baru ler paham..bgtau ler awal2 sikit...ni asyik nak 'lempang' jer..


Hari kedua berlalu dgn mesin masih belum dicabut wayarnya pada badan aku. Masa tu aku kelihatan seperti sakit sgt2..demam pun tak rasa..sakit ker aku ni???


Hari ketiga????







No comments: