KLIKKLIK

Thyroid : wad

Selesa sungguh bila dah tak de tampalan kat leher aku...percaya tak...aku masih tak nak geleng2kan kepala....cuma berani  angguk jer..kalau mendongak lagi ler tak berani..bukan takut terbukak jahitan...mana ada jahitanpun...entah2 di salotep jer..


Semalam tu doktor dah bukak plaster kat leher aku...sekali di spray pulak kat situ. Nyilu mak oiii..Tapi aku rilex..buat muka tak de respon pun..kalau aku kata ada rasa pedih..mesti doktor tu ingat ada luka yg terbukak...


Ada batuk ke kakak???..tanya doktor encem tu pada aku..Tak berani nak batuk doktor..takut terkoyak..hehehe.[.nak ketawa pun tak berani...ini kan pulak nak batuk..!!!]


OK..[ aku dengar ok jer..ingatkan dah boleh balik..] kakak masih demam lagi..jadi hingga tak demam baru boleh balik yaaa..kalsium pun masih belum memuaskan..Alahai..rasa nak nangis pun ada...nak duk berapa lama lagi ni???


Dik..akak rasa adik ni demam ubat ni..byk sangat ubat boleh jadi panas dlm badan..kata misi yg agak vateran tu..adik minum banyak susu tau..makan roti dgn cheese...Akak misi ni baik hati sungguh..tiap2 sejam sebelum doktor datang ambik darah..dia suruh aku makan roti cheese dan minum susu..


Dan yg lebih selesa lagi..bila dah tak de wayar2 yg berselirat pada badan aku..drip pun dah dibuka [walaupun jarumnya masih tinggal di tangan aku..]. Huh..bebas ke bilik mandi..bebas nak sembang dgn jiran di katil yg jauh sikit..bebas utk makan nasik..[ mana larat makan bubur nasik jer...]


Yang tak bestnya..aku kena telan pil pulak..sebelum ni semua dicucuk jer kat drip. Ada laaaa..18 biji sehari..entah apa2 tah..pil tairod..pil kalsium..antibiotik..dan ubat demam. Begitu byk ubat..demam masih tak kebah jugak..


[ aku nak ucapkan terima kasih kpd misi yg sanggup tadah kencing aku..akak yg jaga mak dia disebelah katil aku pun tadah sama..Ya Allah..rasa malunya..tapi tak daya nak bangun sbb wayar bersambung dgn mesen..Masa tu badan aku macam tak mampu nak tampung air..lagi laju drip tu menitik lagi cepat aku nak kencing...]


Nasib baik jugak tak berlarutan..hanya utk sehari tu saja..hari yg ketiga aku dah boleh ke tandas.....



No comments: